Oldal kiválasztása

2018. október 11.         Heti Akciók, online hirdetés, ajánlat

Így értünk el 2036 megfejtést az adventi játékunkban

Írásunkban a Heti Akciók Kaposvár 2017-es adventi kampányának eredményeit mutatjuk be és elemezzük ki, melyből megtudhatod, hogyan dupláztuk meg oldalunk látogatottságát és szereztünk 2036 megfejtést 24 napig tartó játékunkban.
(MEGJEGYZÉS: Ezt a bejegyzést 2018 januárjában írtuk a Vevőszerző Műhely indulása előtt. Az elemzés 2017. decemberi adatainkat tartalmazza.)

Az előkészületek

November első napjaiban döntöttük el, hogy valamilyen különleges dologgal készülünk a karácsonyi időszakra. Mindenképpen olyan marketing eszközt kerestünk, ami alkalmas a Heti Akciók Kaposvár márkaismertségének növelésére, az interakció elősegítésére, és partnereink megjelenési lehetőségének erősítésére, forgalomnövekedésre.

A döntés először egy letölthető ajándéktipp összeállításra esett, azonban menet közben ezt a megoldást második vonalba tettük, mert felbukkant az adventi kalendárium ötlete.

Év közben nem nagyon éltünk a nyereményjátékok közönségfelhajtó eszközével, de az ünnepi időszakra szerettünk volna adni ennek is egy lehetőséget. Az advent kapcsán vagy 4 vagy 24 programos megoldás jöhetett szóba, és mivel az előbbit kevésnek találtuk, ezért esett a választás a dec. 1-24. közötti kivitelezési időszakra.

Bevallom őszintén az elején némileg tartottunk ettől a 3 hetes intenzív időszaktól, hiszen a napi hirdetési teendők mellett megemelkedett koordinációt és feladatot jelentett a napról-napra való felkészülés, de a szükséges grafikai munkákkal együtt is napi fél órát vett kb. csak igénybe az előkészület.

Használt eszközök

A játék arca: A Kalendárium

A 24 napos megoldás kiválasztása után találni kellett egy olyan eszközt, ami képes és alkalmas a kívánt feladatok lebonyolítására, az eredmények elérésére. Hosszas keresgélés után végül egy WordPresshez elérhető Xmas Advent Calendar névre keresztelt bővítményre esett a választás, amit kb. 9000 forintnyi dollárért vásároltunk meg.

A választott plugint gyorsan és egyszerűen a saját elvárásokhoz tudtuk grafikailag és tartalmilag is igazítani, hozta az előzetesen elvárt minőséget. Az ablakon belül lehetőség nyílt egyedi szöveg, kép, linkek elhelyezésére, a felső grafika beállítására, amihez egy mutatós havazós animációt is adott a program.
A játék szíve: WordPress-Avada

A bővítmény az alapbeállítások után egyszerűen beilleszthető bármilyen WordPress-alapú oldalba, így az általunk használt Avada sablonba is.  Az integráció után meg kellett még szerkeszteni a kalendárium feletti és alatti részt, ahol a játék bemutatása, a résztvevő partnerek listája, valamint egy Facebook likebox kapott helyet. A koncepció kitalálása és megvalósítása kb. 1.5 napot vett igénybe.

A játék agya: SalesAutopilot

A Heti Akciók indulása óta a SalesAutopilot a 3. levél küldő és marketing automatizációs rendszer, amiben dolgozunk. Korábban Mailerlite és MiniCRM szoftvereket használtunk, nyár vége óta viszont ezeket a folyamatokat átköltöztettük SA-ba. Tervben van erről egy külön poszt írása is, a mpstaniban a játékot közvetlen érintő funkciókat mutatom be röviden.

A program első elemeként a megfejtési oldalon elhelyezett válasz beküldő űrlappal találkozhattak a játékosok, ami a név, e-mail cím, megfejtés rögzítésére szolgált. A „Beküldöm a megfejtést” gombra kattintva rákerültek az általunk létrehozott listára, ami napi, heti, havi szinten összesíti a beküldésket. Ehhez kapcsoltunk egy automatikus e-mail küldést is, aminek hatására a gomb lenyomását követően rögtön kapott a játékos egy megerősítő és köszönő levelet is, majd szintén a program segítségével automatikusan visszairányítottuk a Facebook oldalunkra, ahol lehetősége volt hozzászólni a napi képhez vagy az oldalt lájkolni.

A játék lelke: Facebook

Ahhoz, hogy forgalmat generáljunk az Adventi oldalra, futtattunk teljes időszakos és napon belüli kampányokat is a kalendárium landing oldalára. A 24 napig futó hirdetések külön grafikával és szöveggel mentek, ezt Horváth Gergő koordinálta, a napon belüli reklámokat pedig az adventi naptár aktuális grafikájával mi hirdettük.

Napon belüli (1) és folyamatosan futó (2) hirdetések képei

A játék szeme: Heti Akciók üzleti adatlapok

A naponta kinyíló ablakocskák 1-1 feladványt rejtettek, amik a fent ismertetett célok tükrében a felajánló partnerekről kérdeztek egy dolgot. Ezekben szerettünk volna olyan hasznos, fontos vagy különleges információkat kiemelni a vállalkozásokról, ami segíthet őket még ismertebbé, láthatóbbá tenni a látogatók számára. Ezt úgy erősítettük még jobban, hogy a válasz az üzletek adatlapján volt elérhető, ezért át kellett kattintani a Heti Akciók oldalán létrehozott saját bemutatkozó oldalukra.

A játék keze: Random.org

A SalesAutopilot rendszere mindennap sorszámmal látta el a megfejtőket, nekünk nem volt más dolgunk, mint a helyes választ adók azonosítóit felvinni a generátorba és kisorsolni a felajánlást nyerő játékosokat, akiket aznap még e-mailben értesítettünk.

A játék menete:

 

  1. A kalendárium december 1-től minden nap 0:01-kor kinyitotta az adott napi feladványt
  2. Reggel 6 órakor időzített bejegyzésként kikerült Facebook oldalunkra az adott naphoz tartozó felhívás és grafika a játék linkjével
  3. Organikus és fizetett hirdetések által a játékosok átkattintottak az adott napi feladványra, ahol találkoztak a kérdéssel
  4. A kérdés megválaszolásához átkattintottak a kérdésben szereplő üzlet Heti Akciók adatlapjára, ahol megkeresték a választ
  5. A választ egy erre a célra létrehozott oldalon, egy űrlap segítségével küldték be a rendszerbe, ahol megkapták az adott napi sorszámukat.
  6. Ezt követően egyből kaptak egy a játékot megköszönő e-mailt, majd visszatértek automatikusan a napi feladvány Facebook posztjához, ahol ha közvetlenül értesülni akartak a nyertes személyéről, a kép alá kommentelték, hogy „Játszottam”
  7. Másnap reggel sorsolás és a nyertes értesítése
  8. A folyamat megismétlése a következő 23 napon.
A játék számokban:

 

  • A játékban résztvevő partnerek száma: 23+1 üzlet (az utolsó napi kérdés a Heti Akciókhoz kapcsolódott)
  • Nyertesek száma: 24 fő
  • A felajánlott nyeremények összértéke: megközelítette a 100.000 forintot
  • Megfejtések száma: 2036db
  • A játékban résztvevő személyek száma 301  (e-mail cím)
  • Az adventi oldal megtekintésének száma: 3662
  • A játékra elköltött összeg kb: 30.000 forint (21.000 hirdetési költség + 9.000 forint kalendáriumi bővítmény)
  • Átlagos napi megfejtésszám: 85db

Záró gondolatok

Összességében elmondható, hogy a játékba fektetett plusz munka és energia több szempontból is meghozta a gyümölcsét. A partnerek esetenként több mint 100 célzott megtekintést kaptak saját Heti Akciók oldalukra, valamint több mint 3000x látták őket mint nyereményt felajánló partnereket a játék oldalán.

Saját szempontunkból közel 150 új oldalkedvelés, 300 egyedi email címmel bővülő akciófigyelő lista, a növekvő interakciónak köszönhető jobb Facebook elérés, látogatószám növekedés, valamint erősebb márkaismertség lett a hozadéka. A nyereményjátékok alkalmazását a jövőben is ritkábban, de koncentráltan fogjuk alkalmazni, az akciókon és a hasznos/fontos információkon tartva a fókuszt.

*Ha kíváncsi vagy hogyan nézett ki a kalendárium, ide kattintva tekintheted meg. 

Zoltán

A Vevőszerző Műhely társalapítója, marketing és menedzsment diplomás közgazdász, online vállalkozó. A blogon olyan tapasztalatokat, tippeket vagy érdekesebb dolgokat osztok meg, melyek akár neked is hasznosak lehetnek, ha érdekel a marketing világa. Kérdés esetén keress bátran.

Hogy jobban pörögjön az üzlet!

Értesülj elsők között!

Ha nem szeretnél lemaradni szakmai útmutatóinkról, elemzéseinkről és ajánlatainkról, kattints a gombra:

Vevőszerző Műhely 2018….|….Minden jog fenntartva….|….Adatkezelési nyilatkozat….|….Impresszum

Hogy jobban pörögjön az üzlet!

Vevőszerző Műhely 2018
Minden jog fenntartva
Adatkezelési nyilatkozat
Impresszum

Szakmai írások, elemzések, ajánlatok elsőkézből!

Nincs spam, nincs kéretlen tartalom, csak olyat küldünk, amit mi is szívesen olvasnánk.
Ha mégsem tetszene, 1 kattintással leiratkozhatsz.

Üdv a Műhelyben! :)

Heti Akciók Kaposvár

Kérjük, írd be email címedet a regisztráció megkezdéséhez.

Köszönjük! Néhány percen belül megérkezik címedre a regisztráció befejezéséhez szükséges email.

Kérjük, írd be email címedet a regisztráció megkezdéséhez. Ezután levélben elküldjük a jelentkezési lapot. Ennek kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe tőled.

Köszönjük! Néhány percen belül megérkezik címedre a regisztráció befejezéséhez szükséges email.

Kérjük, írd be email címedet és vállalkozásod nevéd, melyre korábban elkészítettük Heti Akciók Kaposvár adatlapodat. Erre hamarosan megküldjük belépési adataidat, amelyekkel a hirdetéseket tudod felvinni.

Köszönjük! Hamarosan megküldjük a belépést a fiókodhoz.

Share This

Tetszett az írás?

Oszd meg ismerőseiddel is! Köszönjük :)