Oldal kiválasztása

2019. március 1.         céges weboldal

Gyakori hibák, amiket lehet hogy te is elkövetsz vállalkozásod weboldalán

Szia, üdvözöllek a Jobb ha tudod sorozatunk #1 írásával.

Indítottunk egy kihívást, melyben rendszeresen szemezgetünk üzlettel és marketinggel foglalkozó jelentősebb külföldi blogok írásai között, kiválasztjuk és átültetjük saját példákra is a nap témáját.

Frissen, ropogósan, naprakészen, hogy biztosan értékkel bírjon számodra, ha érdeklődsz a téma iránt.

Múlt héten jelent meg az amerikai kisvállalkozói marketinggel foglalkozó Ducktape Marketing írásában egy 5 pontból álló összeállítás, amely a leggyakrabban előforduló céges weboldalhibákat listázza. Mielőtt kitérnénk a cikkben említett példákra, fontos, hogy ezeket megfelelő környezetbe is helyezzük.

Ahogy munkánk során, úgy blogon közölt írásainkban is a tartalmakat a leginkább lokálisan (például Kaposváron) működő, fizikai terméket vagy szolgáltatást nyújtó kisvállalkozások (mikrovállalkozások) példájára fogjuk lefordítani. Tapasztalatunk és rálátásunk is erre az oldalra van leginkább, így ezen a szemüvegen nézzük a felsorolást is.

A weboldal kérdése még mindig egy érdekes dolog. Nagyjából 4 csoportba lehet szerintem osztani a hazai helyzetet szintén a fenti célcsoportra vetítve.

Vannak vállalkozások:

  • akiknek nincs weboldala, de ennek nem is látják nagy kárát
  • akiknek nincs weboldala, de vásárlókat veszítenek ez miatt
  • van weboldaluk, de elavult vagy az átadás óta semmit nem foglalkoztak vele
  • van weboldaluk és használják is, marketingjükben, vevőszerzésre.

Egy megfelelő honlap a vállalkozásunknak sosem hátrány, van mikor az életben maradás, a nyereséges működés vagy éppen a bizalom megítélése múlik meglétén, de persze akadnak olyan esetek is, amikor máshol jobban hasznosul az erre fordítandó összeg, vagy olyan helyzetben van a cég, hogy az átmenő forgalom eltartja enélkül is az üzletet.

No de nézzük mi az az 5 hiba, ami leggyakrabban előfordulhat a céges weblapunk esetében.

1. Kulcsszókutatás elmulasztása

A tartalom és a dizájn összeállítása előtt fontos hogy megvizsgáljuk, mik azok a kifejezések, amikre leginkább szeretnénk ha megjelenne weboldalunk. Ha sikerült tisztább képet kapnunk róla, hogy milyen szavakra keresnek pontosan a potenciális vásárlóink, akkor ezeket tudatosan beépíthetjük oldalunk szöveges részeibe.

Ennek kivitelezése egyszerűbb, mint elsőre hangzik. Számos ingyenesen elérhető eszköz és útmutató áll rendelkezésre, és 1-2 óra ráfordításával sokat lendíthetünk weblapunk későbbi pozícióján. Ha bővebben olvasnál erről a témáról, Papp Gábor SEO szakértő cikkében számos tippet megtalálsz.

2. A dizájn a funkcionalitás rovására megy

Itt szóba jöhet, hogy az oldal megjelenése túlságosan elavult és az internet hőskorára emlékeztető, de az is, hogy annyira túl lett húzva az egyediség és a formavilág, hogy lassú, átláthatatlan és logikátlan a weblapon belüli navigáció.

Fontos, hogy első látogatáskor is pár másodpercen belül egyértelmű legyen hogy mivel foglalkozik a cégünk, ezt is érdemes az érdeklődőre szabva bemutatni. Számára mit nyújtunk, milyen problémát oldunk meg. Segíthet ha körül nézünk, hogy milyen elrendezéseket, felépítéseket vagy megjelenéseket alkalmaznak a nagyobb piaci szereplők, érdemes a bevett gyakorlatoktól nem túlságosan eltérni.

3. Az elérhetőségek nem megfelelő hangsúlyozása

Ha olyan piacon vállalkozunk, ahol gyakran lehet számítani érdeklődőkre vagy vásárlókra, fontos hogy több helyen és logikusan megjelenítsük telefonszámunkat, e-mail címünket, nyitva tartásunkat. Zavaró és bizalmatlanságot okozó eset, ha több kattintásra is szükség, hogy megtaláljuk a keresett információt.

A kapcsolat menüponton felül, ezek elhelyezésesére alkalmas lehet az oldal fej- és lábléce, vagy akár az egyes aloldalak is. Ennél is egyértelműbb, ha egy görgetéssel együtt mozgó elérhetőséget építünk be az oldalba.

4. Bizalmat erősítő elemek kihagyása

Itt az írás az SSL tanúsítvány kérdéskörét említi csak, ami egyre fontosabb, de azért bővíthető még ez a lista.

„Az SSL tanúsítványok arra szolgálnak, hogy létrejöhessen egy biztonságos, titkosított csatorna a kliens és a szerver között. Bizonyos információknak, mint a hitelkártya adatok, fiókbelépéshez szükséges adatok és egyéb kényes információk átvitelének titkosítás alatt kell történnie, hogy kizárjuk az adatok kiszivárgását. 2014. augusztus 6-tól kezdve a Google bejelentette: az SSL tanúsítvánnyal rendelkező weboldalak előkelőbb helyre kerülnek a keresőmotorjukban. Ez is egy előny, amiért megéri SSL-t használni.” (rackhost.hu)

Ilyen tanúsítvány hiányában weboldalunk címe előtt a HTTP szerepel és nem a HTTPS. Ezt jelzi is a böngésző “a kapcsolat nem biztonságos” megjegyzéssel. Sok tárhelyszolgáltató a szolgáltatás mellé ad egy alaphitelesítő tanúsítványt, de van lehetőség külön is vásárolni vagy bővítményként telepíteni oldalunkra, a nem biztonságos üzenet eltüntetéséhez. Érdemes erre mindenképpen figyelmet szentelni, már csak a Google rangsorolása miatt is.


Mi lehet még bizalmat erősítő elem?

Törvény által előírt, bár sok helyről a mai napig hiányzik az oldal üzemeltetőjének és tárhelyszolgáltatójának feltüntetése. Ennek hiánya is bizonyos esetekben negatívan hathat cégünkre.

Erősíthet még a bizalmon ha képeket jelenítünk meg üzletünkről, munkatársainkról vagy elégedett ügyfeleink véleményét megjelenítjük az oldalon.

5. Elavult tartalom

Elavult árlista, régi nyitva tartás, kifutott termékek vagy megszűnt szolgáltatások gyakran fellelhetők a kisvállalkozások weboldalán. Sokszor ezek módosításának nem is a figyelmetlenség a legnagyobb akadálya, hanem hogy technikailag hiányzik a tudás, netán a jelszavak az oldal módosításához.

Érdemes ezekre fokozottan figyelni, és a szöveges, képi tartalom módosításához szükséges tudást elsajátítani, hogy ne legyünk senkinek kiszolgáltatva ezzel. A tárhelyhez, weboldalhoz tartozó belépéseket pedig tároljuk bármikor elérhető formában.

 

Hamarosan jövünk a sorozat következő írásaival, ha tetszett a bejegyzés oszd meg másokkal is! 🙂

Ha új weboldalra vagy erősebb marketingre lenne szükséged, keress minket bizalommal.

 

Ha szeretnél még több írást olvasni a Vevőszerző Műhely blogról, azt ide kattintva teheted meg.

 

Zoltán

A Vevőszerző Műhely társalapítója, marketing és menedzsment diplomás közgazdász, online vállalkozó. A blogon olyan tapasztalatokat, tippeket vagy érdekesebb dolgokat osztok meg, melyek akár neked is hasznosak lehetnek, ha érdekel a marketing világa. Kérdés esetén keress bátran.

Hogy jobban pörögjön az üzlet!

Értesülj elsők között!

Ha nem szeretnél lemaradni szakmai útmutatóinkról, elemzéseinkről és ajánlatainkról, kattints a gombra:

Vevőszerző Műhely 2018….|….Minden jog fenntartva….|….Adatkezelési nyilatkozat….|….Impresszum

Hogy jobban pörögjön az üzlet!

Vevőszerző Műhely 2018
Minden jog fenntartva
Adatkezelési nyilatkozat
Impresszum

Szakmai írások, elemzések, ajánlatok elsőkézből!

Nincs spam, nincs kéretlen tartalom, csak olyat küldünk, amit mi is szívesen olvasnánk.
Ha mégsem tetszene, 1 kattintással leiratkozhatsz.

Üdv a Műhelyben! :)

Heti Akciók Kaposvár

Kérjük, írd be email címedet a regisztráció megkezdéséhez.

Köszönjük! Néhány percen belül megérkezik címedre a regisztráció befejezéséhez szükséges email.

Kérjük, írd be email címedet a regisztráció megkezdéséhez. Ezután levélben elküldjük a jelentkezési lapot. Ennek kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe tőled.

Köszönjük! Néhány percen belül megérkezik címedre a regisztráció befejezéséhez szükséges email.

Kérjük, írd be email címedet és vállalkozásod nevéd, melyre korábban elkészítettük Heti Akciók Kaposvár adatlapodat. Erre hamarosan megküldjük belépési adataidat, amelyekkel a hirdetéseket tudod felvinni.

Köszönjük! Hamarosan megküldjük a belépést a fiókodhoz.

Share This

Tetszett az írás?

Oszd meg ismerőseiddel is! Köszönjük :)