Oldal kiválasztása

2019. március 2.         céges instagram

Így készíts hatékony Instagram képleírást

Szia, üdvözöllek a Jobb ha tudod sorozatunk #2 írásával.

Ebben a rovatban rendszeresen szemezgetünk üzlettel és marketinggel foglalkozó jelentősebb külföldi blogok írásai között, kiválasztjuk és átültetjük saját példákra is a nap témáját.

Frissen, ropogósan, naprakészen, hogy biztosan értékkel bírjon számodra.

A SocialMedia Examineren jelent meg a napokban egy remek írás, amely a hatékonyabb Insta képleírásokhoz (caption) ad könnyen hasznosítható tippeket.

Miért fontos egyáltalán, hogy milyen leírást adsz meg a képekhez?

A hírességek vagy a legnagyobb márkák megengedhetik maguknak, hogy leírás nélkül töltsenek fel tartalmakat, de ha te üzleti céljaid elérésére használod a platformot, hasznos lehet, ha picit több figyelmet szentelsz a képleírásnak is.

Egy megfelelő hosszúságú és tartalmú szöveg erősítheti marketing üzenetedet és hatékonyabban készteti cselekvésre az embereket.

    Az Instagramon a látványé a főszerep, ahol a kiemelkedő minőségű fotós és videós tartalmak vannak a középpontban. Ezek ugyan alkalmasak figyelemfelkeltésre, de ha ennél többet szeretnénk elérni, és látogatókká, érdeklődőkké vagy vásárlókká alakítanánk az elért embereket, szükség lehet egy jól összerakott, megfelelő üzenetet és cselekvést tartalmazó leírásra is.

    Ahogy a cikk fogalmaz, „a jó felirat lehetővé teszi, hogy a tartalom vizuális üzenetét akár lépésekkel tovább vidd a folyamatban. Azt akarod, hogy megvegyék a képen látható terméket? Mondd el a leírásban, hogy hol és hogyan tudják azt megtenni!”.

    A képleírás hossza

    Nem feltétlenül az Instagram az a felület, ahol a felhasználók hosszú perceket akarnak tölteni 1-1 képhez tartozó szöveg elolvasásával. Halmozottan igaz, hogy a kevesebb néha több. Érdemes a mondandót röviden és sallangmentesen megfogalmazni, de ha a kép történetének megfelelő kifejtése megkövetel pár bekezdést, írhatunk 1-2 mondatnál is többet. Már csak azért is, mert a rendszer egészen 2200 karakterig enged minket fogalmazni.

    Szakmai témájú oldalak estében, mint pl. marketing, testedzés vagy táplálkozás, ha hasznos és értékes tartalmat adunk át csatornánkon, akkor akár egy mini blogbejegyzésként is funkcionálhat 1-1 posztunk, és nem bánják a felhasználok az olvasásra fordított időt sem.

    Határozd meg előre, hogy mi a célod a képleírással

    A képleírás egyik legfontosabb funkciója, hogy többet mondjon a kép mögött meghúzódó üzenetről vagy történetről. Ha a bejegyzés egy eseménnyel, akcióval vagy versennyel kapcsolatos, a képleírás lesz az a hely, ahol röviden és tömören kifejtheted a részleteket. Miről és kinek szól, hogy tudnak vásárolni, jelentkezni, meddig aktuális.

    Ha bejegyzésed a vállalkozásoddal kapcsolatos, a leírásban térj ki arról, hogy kiről, miről szól a tartalom, hogyan kapcsolódik hozzád és a követőidhez.

    A Facebookhoz hasonlóan Instagramon sem szereti az algoritmus, ha 20%-nál több szöveg van a képen, ezért a vizuális tartalom után a leírás első mondataival kell az érdeklődést felkelteni és tovább olvasásra késztetni a követőket.

    A tovább gomb

    Fontos tudni, hogy alapesetben 2 sort jelenít meg a felület a leírásodból, a többit a „more” gomb lenyomása mögé rejti. Ez azt is jelenti, hogy az első 1 vagy 2 mondatodnak ütősnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie, ami tovább olvasásra készteti a látogatót. Kezeld ezt a részt úgy, mint egy blogbejegyzés címét vagy egy e-mail tárgymezőjét, légy kreatív, figyelemfelkeltő, egyedi. Használj kérdést, merész kijelentést, hangulatjeleket, melyek segíthetnek növelni a kattintások arányát.

    Ne hagyd ki a cselekvésre ösztönzést (CTA)

    Bár az Instagramon csak a Bio-ban helyezhetünk el aktív linket, ez nem azt jelenti, hogy a képleírásainkban ne hívhatnánk fel az erre való kattintásra a figyelmet, ha valamilyen cselekvésre szeretnénk ösztönözni, pl. weboldal felkeresése, vásárlás, letöltés stb. (“Link a bioban”).

    Ilyen ösztönzés lehet még a kommentelésre, megosztásra, ismerős megjelölésére való felhívás.

    Tagold megfelelően a szöveges tartalmadat

    A hosszú, egybefüggő, tagolatlan írásokat senki sem szereti, olvasásuk nehézkes. Érdemes mondanivalódat 2-3 mondatonként enterrel tagolni, ezáltal jobban is hangsúlyozható annak mondandója.

    Használhatsz vizuális elemeket is, pontokat, hangulatjeleket 1-1 bekezdés megtöréséhez, ezáltal még szellősebb és könnyebben fogyasztható lesz a tartalom.

    Ne félj egyedi lenni a kommunikációban

    Beszélj a célcsoportod nyelvén, ahogy márkádhoz, személyiségedhez a leginkább illik, légy őszinte, nyílt, egyedi. Ha érződik mindez kommunikációdban, könnyebb lesz új embereket megszólítani, követésre ösztönözni és interakciót kiváltani a bejegyzéseid alatt.

    A fentiekből is látható, hogy érdemes a képleírást egy picit alaposabban átgondolni és megfogalmazni, és ha így teszünk, nagyobb mértékben tudja szolgálni céljainkat is az Instagram felületén.

    Hamarosan jövünk a sorozat következő írásaival, ha tetszett a bejegyzés oszd meg másokkal is! 🙂

    Ha új weboldalra vagy erősebb marketingre lenne szükséged, keress minket bizalommal. 

    Ha szeretnél még több írást olvasni a Vevőszerző Műhely blogról, azt ide kattintva teheted meg.

     

    Zoltán

    A Vevőszerző Műhely társalapítója, marketing és menedzsment diplomás közgazdász, online vállalkozó. A blogon olyan tapasztalatokat, tippeket vagy érdekesebb dolgokat osztok meg, melyek akár neked is hasznosak lehetnek, ha érdekel a marketing világa. Kérdés esetén keress bátran.

    Hogy jobban pörögjön az üzlet!

    Értesülj elsők között!

    Ha nem szeretnél lemaradni szakmai útmutatóinkról, elemzéseinkről és ajánlatainkról, kattints a gombra:

    Vevőszerző Műhely 2018….|….Minden jog fenntartva….|….Adatkezelési nyilatkozat….|….Impresszum

    Hogy jobban pörögjön az üzlet!

    Vevőszerző Műhely 2018
    Minden jog fenntartva
    Adatkezelési nyilatkozat
    Impresszum

    Szakmai írások, elemzések, ajánlatok elsőkézből!

    Nincs spam, nincs kéretlen tartalom, csak olyat küldünk, amit mi is szívesen olvasnánk.
    Ha mégsem tetszene, 1 kattintással leiratkozhatsz.

    Üdv a Műhelyben! :)

    Heti Akciók Kaposvár

    Kérjük, írd be email címedet a regisztráció megkezdéséhez.

    Köszönjük! Néhány percen belül megérkezik címedre a regisztráció befejezéséhez szükséges email.

    Kérjük, írd be email címedet a regisztráció megkezdéséhez. Ezután levélben elküldjük a jelentkezési lapot. Ennek kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe tőled.

    Köszönjük! Néhány percen belül megérkezik címedre a regisztráció befejezéséhez szükséges email.

    Kérjük, írd be email címedet és vállalkozásod nevéd, melyre korábban elkészítettük Heti Akciók Kaposvár adatlapodat. Erre hamarosan megküldjük belépési adataidat, amelyekkel a hirdetéseket tudod felvinni.

    Köszönjük! Hamarosan megküldjük a belépést a fiókodhoz.

    Share This

    Tetszett az írás?

    Oszd meg ismerőseiddel is! Köszönjük :)